Me Miehet

on nyt Mies24

Mies24.com on miehille suunnattu ajan hermolla liikkuva verkkosivusto. Mies24.com -sivustolta voit lukea juttuja muodista, trendeistä, viihteestä, hyvinvoinnista, ihmissuhteista ja kaikesta muusta mitkä kuuluvat nykyaikaisen miehen elämään.

www.mies24.com

Copyright © Me Miehet | Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger
Design by WebSuccessAgency | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com
Sisällön tarjoaa Blogger.
Sports men 300x250

OTA YHTEYTTÄ

Nimi

Sähköposti *

Ilmoitus *

OTSIKKO

MUOTI JA TYYLI

RUOKA JA JUOMAT

LIFESTYLE

FUCKING TRENDY UUSIMMAT

AUTOT


Men 728x90

VROOM MAGAZINE - UUSIMMAT

VIIHDE

VIIKON SUOSITUIMMAT

PÄIVÄN HUPIHETKET

MUOTI JA TYYLI

PUKEUTUMINEN

Men Premium 468x60

Nämä maasturit erottavat miehet pojista


Aika ajoin miehen sydämessä sykkii villin erämaan kutsu ja mieli palata juurilleen luonnon keskelle. Esi-isämme valloittivat kesyttämättömiä saloseutuja jalan ja karaistuneet tosimiehet tietenkin toimivat edelleenkin kuten esi-isämme.
Meille mukavuudenhaluisille urbaaneille villimiehille parempi valinta on kuitenkin ehkä maasturi. Mielessämme näemme itsemme miehekkään maasturin ratin takana samoilemassa tietöntä taivalta keskellä villiä luontoa, tai ehkä keräämässä ihailevia katseita kaupungin asfalttiviidakon poluilla.
Nykyisistä neiti-ihmisille suunnitelluista citymaastureista ei kuitenkaan ole moiseen machoiluun. Mies citymaasturin ratin takana saa peräänsä useimmiten enemmän sääliviä kuin ihailevia katseita.
Rehellistä, yksinkertaista ja ennen kaikkea miehekästä maasturia hakevien onkin syytä suunnata katse menneisyyteen. Monella nykyisellä miehisyysongelmaisella citymaasturilla on perinteikäs maastoura takanaan. Esimerkiksi Range Rover, Mercedes-Benzin G-malli ja Toyotan Land Cruiser ovat alunperin suunniteltu kovaan työntekoon äärimmäisiin maasto-olosuhteisiin.
Tässä muutama maastureiden kultakauden edustaja, jotka eivät vain leiki olevansa maastoautoja:

1979 - 1989 Mercedes-Benz G-mallisarja

Sanoja "Mercedes-Benz" ja "miehekäs" harvemmin mainitaan samassa lauseessa. Vuonna 1979 esitelty Geländewagen eli lyhyemmin G-mallisarja on toista maata. Jos tiedemies keksisi tavan jolla testosteroni siirrettäisiin autoon, olisi lopputulos todennäköisesti G-mallin kaltainen.
Ensimmäisen sukupolven G-mallit olivat varustelultaan varsin askeettisia, mutta jo 1980-luvulla G-mallin mukavuutta parannettiin muun muassa ilmastoinnilla ja keskuslukituksella. Vuonna 1990 esitelty mallisarjan toinen sukupolvi oli jo saanut osakseen muun muassa viihtyisämmän sisustuksen, uudistetun nelivetojärjestelmän ja uusia turvallisuuteen liittyviä ominaisuuksia.
Edelleen tuotannossa olevan G-mallin ulkoinen olemus ei ole vuosien saatossa juurikaan muuttunut. Tekniikan osalta G-malli on sen sijaan kokenut lukuisia parannuksia ja varustelultaan nykyiset G-mallit ovat valovuosien päässä alkuperäisistä luolamiesten G-mallista. Jotta mies välttyisi marjanpoimijan maineelta, kannattaa valita malli, joka on valmistettu ennen vuotta 1990.


1970 Range Rover

Vuonna 1967 Rover Company teki historiaa esittelemällä Range Roverin prototyypin. Varsinainen myyntimalli näki päivänvalon kuitenkin vasta vuonna 1970. Alunperin Range Rover suunniteltiin Land Rover Defenderiä hieman tasokkaammaksi työjuhdaksi maaseudulle. Tasokkaammasta varustelusta huolimatta varhaisista Range Rovereista oli glamour kaukana. Luksusta toivat muun muassa helposti lehmän lannasta puhdistettavat vinyylipenkit ja muovinen kojelauta.
Jatkuvalla nelivedolla ja Roverin V8 -moottorilla varustetusta Range Roverista tuli kuitenkin suuri menestys. Nyttemmin neljänteen sukupolveen ehtinyt Range-Rover tunnetaan ylemmän hintaluokan luksusmaasturina useine eri malleineen. Range Rover on mennyt jopa niin pitkälle, että merkin Evoque-mallia on ollut mukana suunnittelemassa ex-spaissari, sittemmin jalkapallomutsina uraa luonut Victoria Beckham.
Mirkku-Petterit valitsevat tietenkin Range Roverin Evoque-mallin, mutta tosimies sen sijaan kuolaa 70-luvun alkupuolen Rangen perään. Varhaisilla vuosimalleilla ajellessa ei tarvitse pelätä samaistumista ikääntyneeseen rouvahenkilöön.


1980-86 Jeep CJ7/CJ8 Laredo

Kasari-Jeepin ratissa tuntee itsensä vähintään nuotion äärellä taivasalla viihtyväksi Marlboro-mieheksi. Legendaarinen Willys CJ, joka tunnetaan myös nimillä "Jeep CJ" ja "Civilian Jeep", on yleiseen myyntiin suunniteltu versio toisen maailmansodan aikaisesta armeijajeepistä. 
Ensimmäinen CJ-mallin prototyyppi - Willys CJ2 - esiteltiin vuonna jo vuonna 1944. Vuoteen 1986 mennessä oli jo vuorossa mallimerkintä CJ7. Ulkoisesti varsin vähän muuttuneen mallin hienouksiin kuului tuohon mennessä muun muassa automaattinen Quadra-Track -nelivetojärjestelmä, irrotettava kovakatto ja ovet. CJ7 Laredo puolestaan edusti Jeep-merkeissä ennennäkemätöntä luksusta. Laredo-mallin vakiovarusteisiin kuuluivat muun muassa nahkapenkit sekä kromatut puskurit, etumaski ja peilit.
Vuonna 1976 esitelty CJ7/CJ8 korvattiin vuonna 1986 Jeep Wranglerilla. Wrangler lähestyi niin tekniikaltaan kuin varustelultaan Jeepin luksusmallia Cherokeeta, joten armon vuonna 1986 voidaan katsoa tämän maastoautojen esi-isän historian päättyneen.


1961 - 1980 International Harvester Scout

Harvinaisempaa maasturia edustaa yhdysvaltalainen International Harvesterin Scout. Alunperin Jeepille kilpailijaksi suunniteltua Scoutia valmistettiin lähes 20 vuotta, aina vuodesta 1961 vuoteen 1980.
Vuoteen 1965 saakka valmistettu alkuperäinen Scout 80 oli varustelultaan varsin primitiivinen, varustelistasta tosin löytyi irrotettavat sivuikkunat ja eteen taitettava tuulilasi.
Scout 80 -mallin korvasi vuonna 1965 Scout 800 -malli, jonka varusteista löytyi jo turvavyöt, monipuolinen mittaristo ja sisätilan lämmitys. Lisävarusteista saattoi valita muun muassa takaistuimet.
Äärimmäisestä yksinkertaisuudesta huolimatta, tai ehkä juuri sen takia, Scoutit ovat erittäin haluttuja keräily- ja käyttöautoja.


1967 Toyota Land Cruiser FJ55

Nykyinen tietyömaiden täti-insinöörien autona tutuksi tullut Land Cruiser on kulkenut pitkän taipaleen. Land Cruiser -mallisarjan tarina alkaa jo vuodesta 1951, tehden siitä pisimpään valmistuksessa olevan Toyota-mallin merkin historiassa.
Mallin suosion takana on kuitenkin vanhempien Land Cruisereiden tekninen yksinkertaisuus ja luotettavuus maastossa. Vuonna 1967 esiteltyä FJ55 -mallia myytiin ensi alkuun ainoastaan Yhdysvaltain ja Australian markkinoilla. Tätä nykyisille Land Cruisereille pohjan luonutta FJ55 -mallia kutsuttiin lempinimillä "sika" ja "rautasika". Syytä FJ55:n lempinimeen ei tiedetä, mutta yksi syy nimeämiseen oli varmasti se, että auto viihtyi mainiosti mudassa rypemässä.
Korkokenkiensä likaantumista pelkäävä mies tietenkin hankkii uusimman Land Cruiserin, mutta maastokengissä viihtyvä erämaiden päällikkö kruisailee ennen 1980-lukua valmistetulla Land Cruisereilla.


1980 Land Rover Defender

Brittiläisistä maastureista puhuttaessa ensimmäisenä mieleen tulee tietenkin Land Rover Defender. Brittiklassikkon alkuperäismalli Land Rover Series 1 suunniteltiin palvelemaan brittiarmeijassa korvaamassa yhdysvaltalaiset Willykset. 
Ensiesittelystään vuonna 1948 saakka Land Rover on ollut brittiläisen maaseudun luottomaasturi, jonka kyydissä kulkee niin pieni lammaskatras kuin pari tonnia viljansiemeniä. Kerrotaan, että kyntöaurojenkaan vetäminen ei ole ollut Land Roverille vierasta työtä.
Ulkoisesti Land Rover on pysynyt nykypäivään asti lähes alkuperäisen mallin kaltaisena ja tekniikaltaankin lähes muuttumattomana vuosimallista toiseen. Vuosien varrella tosin varustetasoa on nostettu jonkin verran.
Vuodesta 1967 saakka tuotannossa ollut Defender-malli tunnetiin 1980-luvulle tultaessa nimillä Defender Ninety ja Defender One Ten. Vuonna 1983 esiteltiin Defender 110 -malli, joka tosin sai nimen Defender vasta vuonna 1990.
Defender on varma valinta rankkaan maastoon suuntaavalle nykyluolamiehelle. Myös kaupunkien kaduilla voi olla varma miehekkyydestään, sillä varhaista Defenderiä ohjastavaa miestä tuskin luultaisiin vaimoltaan maasturia lainanneeksi ekonomiksi.


1986 Lamborghini LM002

Joukon erikoisin ja harvinaisin maasturi on Lamborghini LM002, joka on toistaiseksi Lamborghinin ainoa tuotannossa ollut nelivetomaasturi.
"Rambo Lambo" lempinimellä tunnettu LM002 on siviiliversio armeijan käytössä olleelle mallille. LM002 -mallia valmistettiin vuosien 1986 ja 1993 välillä vain noin 300 kappaletta. Vaikka kyseessä onkin selvästi aikanaan luksusvarusteltu maasturi ei sen machoarvoa sovi väheksyä.
Lamborghini Countachin aggressiivisella V12 -moottorilla varustettu LM002 oli suosittu ajokki sen ajan julkkisten keskuudessa, muun muassa Sylvester Stallone ja hard rock -urasta tunnettu Eddie Van Halen omistivat LM002:n. Machoileva Lamborghini LM002 viehätti myös "pahoja poikia" - muun muassa edesmennyt huumeparoni Pablo Escobar, Saddam Husseinin poika Uday sekä Muammar Gadaffi ovat omistaneet omansa. Husseinin LM002 tosin räjäytettiin taivaan tuuliin USA:n armeijan testatessa vuonna 2004 autopommien vaikutuksia.
Mikäli mielii saavansa LM002:n autotalliinsa on varauduttava pulittamaan uuden citymaasturin hinnan, eli 75.000 ja 135.000 euroa.

2 kommenttia :

  1. Anonyymi13.9.14

    Misäs on neuvostoliitto? uaz ja lada niva? Taitaa olla toimittaja neitimallia... ;)

    VastaaPoista
  2. Heh heh
    Joo tosiaankin jäi idän ihmeet pois. Sanotaan nyt näin, että pitää antaa länsimaasturinkin loistaa. Jos olisi UAZit ja Nivat tulleet mukaan, ne olisivat varastaneet koko shown.

    VastaaPoista