Uuden mallin päätavoitteet ovatkin yhä laajentaa asiakaskuntaa, kehittää edelleen merkin tunnettuutta, sekä vahvistaa Hyundain asemaa todellisena eurooppalaisena autonvalmistajana. Uuden sukupolven i20 on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa, ja kolme sen avainominaisuutta korostavat auton soveltuvuutta erityisesti vastaamaan eurooppalaisten kuluttajien tarpeisiin. Luokkansa kärkeä oleva matkustamotilavuus, useita korkean teknologian ja mukavuutta parantavia ominaisuuksia, sekä lisäksi erottuva ja hienostunut muotoilu.
Täysin uudelle pohjalevylle perustuva i20 omaa 2570 mm:n akselivälin – se on 45 mm pidempi kuin edeltäjässään. Ratkaisu tuottaa eurooppalaisille asiakkaille yhden tilavimmista matkustamoista segmentissään. Käytännöllinen ja tilat huomioiva muotoilu on saanut aikaan matkustamon, jossa matkustaa mukavasti viisi aikuista. Yhdistetty etu- ja takajalkatila ovat luokkansa parhaita. Myös tavaratila on segmentin kärkeä; 320 litraa, kun takaistuimet ovat pystyasennossa.
Täysin uudelle pohjalevylle perustuva i20 omaa 2570 mm:n akselivälin – se on 45 mm pidempi kuin edeltäjässään. Ratkaisu tuottaa eurooppalaisille asiakkaille yhden tilavimmista matkustamoista segmentissään. Käytännöllinen ja tilat huomioiva muotoilu on saanut aikaan matkustamon, jossa matkustaa mukavasti viisi aikuista. Yhdistetty etu- ja takajalkatila ovat luokkansa parhaita. Myös tavaratila on segmentin kärkeä; 320 litraa, kun takaistuimet ovat pystyasennossa.
Sisätiloja täydentää ulkopuolen erottuva ja klassinen muotoilu. Hyundain Fluidic Sculpture 2.0 -muotoilufilosofiasta vaikutteensa saanut yleisilme suunniteltiin Hyundain muotoilu- ja suunnittelukeskuksessa Saksan Rüsselsheimissa. Tehtaan oma muotoiluosasto loi selväpiirteisen esteettisen etuosan, jossa korostuu Hyundain selkeästi tunnistettava kuusikulmainen ja kromireunustettu jäähdyttäjän säleikkö. Se luo alustan yläosan kapealle vaakasuoralle säleikölle, joka yhdistää samalla kevyesti ajovalojen ryhmän.
Uuden i20-mallin 4035 mm:n mittaisessa korissa on tunnistettava klassinen vyötärölinja, joka korostaa auton kylkien muotoilua. Takaosassa ovat korkeakiiltoiset mustat C-pilarit, jotka saavat aikaan vaikutelman leijuvasta kattolinjasta. Takavalot yhdistävät takalokasuojan muotoilullisesti osaksi takaluukkua samalla kiertyen kevyesti sen ympärille bumerangimaiseen muotoon.
Uuden sukupolven i20:n maailman ensi-ilta on Hyundain lehdistötilaisuudessa Pariisin autonäyttelyssä lokakuun alussa. Suomeen täysin uusi i20 rantautuu vuoden 2015 alkupuoliskolla. Tarkemmat malli ja moottoritiedot julkaistaan lähempänä auton lanseeraus-ajankohtaa.
Lähetä kommentti