Kansainvälisillä markkinoilla kiitosta kerännyt ruotsalainen farkku- ja muotimerkki, Cheap Monday, lanseeraa uuden silmälasimalliston, joka saapuu maaliskuussa yksinoikeudella Specsavers Optikko -liikkeisiin. Uutuusmallisto kuvastaa Cheap Mondayn perusajatusta ja vaatteista tuttua tyyliä. Mallistoon kuuluu silmälaseja ja aurinkolaseja sekä naisille että miehille.
Vuonna 2005 osana Weekday-muotimerkin konseptia perustettu Cheap Monday aloitti kehysten valmistamisen vuonna 2009. Suomeen maaliskuussa saapuvien uutuuskehysten vaihtelevien muotojen, värien ja materiaalien kautta Cheap Monday -lasit edustavat aina ajan henkeä. Pääasiassa muovisista kehyksistä koostuvaan 30-osaiseen mallistoon kuuluu 24 silmälasimallia ja 6 aurinkolasimallia.
Cheap Monday -kehykset suunnitellut norjalainen Helge Flo kuvailee mallistoa hauskaksi ja kohtuuhintaiseksi – lasit ovat tarkoitettu käyttötavaraksi.
- Hauskuus, muodikkuus, yksilöllisyys ja lähestyttävyys ovat neljä peruselementtiä, jotka määrittävät Cheap Monday -malliston. Kehysten vaihtelevat väriyhdistelmät, muodot, tyylit ja koot tuovat mallistoon hauskoja elementtejä. Cheap Monday -farkkujen tavoin myös silmälasien ja aurinkolasien on tarkoitus näyttää ja tuntua hyvältä , kertoo designer Helge Flo.
Cheap Monday -kehykset ovat pääasiassa muovisia, ja kehysten tunnusomainen pinnan ”karheus” on toteutettu veitsen ja hiekkapaperin avulla. Lopputuloksena syntyivät kehykset, jotka kestävät käyttöä kuluneiden lempifarkkujen tapaan. Myös malliston metallisten kehysten pinnat ovat edestä harjatut, ja ne ilmentävät näin samaa karheutta ja särmää kuin malliston muoviset kehyksetkin.
Cheap Mondayn uutuusaurinkolasit saapuvat Specsavers Optikko -myymälöihin viikolla 7 ja kehykset viikolla 11. Kehysten ja aurinkolasien hinta on 149 euroa.
Lasse Örling 7.2.2014
Specsavers
Lähetä kommentti