Vaikka uutuus jakaakin pohjalevyn normaalin GS-mallin kanssa, on siinä erilaisia parannuksia läpi auton, myös moottorissa. Konepellin alla hyrrää vapaasti hengittävä 5,0-litrainen V8-moottori, joka tuottaa huiman 348 kW tehon (473 hv) kierrosluvulla 7100 1/min ja 527 Nm huippuväännön kierroksilla 4800–5600 1/min. Hienostunut moottori hyödyntää sekä Otto- että Atkinson-työkiertoa maksimaalisen voiman ja taloudellisuuden tuottamiseksi eri tilanteissa. Voimakkaan moottorin kumppanina toimii kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, joka tarjoaa myös mahdollisuuden vaihtaa vaihteita manuaalisesti.
Lexuksen innovatiivinen vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä TVD, joka löytyy myös RC F:stä, kuuluu osana pitkään GS F:n vakiovarustelistaan. Kuljettaja voi valita sopivan ajotilan, jolloin ajoneuvon käsiteltävyys on aina huippuluokkaa olosuhteista riippumatta. TVD tarjoaa kolme erilaista ajotilaa.
- Standard-ajotila
- Slalom-ajotila korostaa hyvää käsiteltävyyttä ja ketteryyttä mutkateille
- Track-ajotila nopeaan rata-ajoon
GS F:n korirakenne sisältää joitakin parannuksia GS:ään verrattuna, ja sen jousitus on suunniteltu vastaamaan auton tuottamaa tehoa ja voimaa. GS F:n ratin takana voikin nauttia vakaudesta ja pehmeästä ajosta vapailla moottoritieosuuksilla, ja toisaalta auton kyvystä vastata haastavillakin tieosuuksilla – olipa kyse sitten mutkittelevista vuoristoteistä tai kilparadoista. GS F tarjoaakin kaksijakoisen luonteen – vauhtihirmu radalla rullaa haluttaessa pehmeästi ja tyylikkäästi kotiin.
1,830kg painava uutuus on myös yksi kevyimmistä autoista luokassaan.
Alustavia teknisiä tietoja:
Alustavia teknisiä tietoja:
| Pituus | 4 915 mm |
| Leveys | 1 845 mm |
| Korkeus | 1 440 mm |
| Akseliväli | 2 850 mm |
| Raideväli ( edessä/takana ) | 1 555 mm/1 560 mm |
| Paino | 1 830 kg |
| Vanteet | 19’’×9J (edessä) 19’’×10J(takana) |
| Renkaat | 255/35R19(edessä) 275/35R19(takana) |





Lähetä kommentti