Japanilainen Native Sons on Dita Eyewearin entisen johtajan Tommy O´Garan ja Neighborhood merkin takana olevan Shinzuki Takizawan vuonna 2012 perustama aurinkolasi- ja kehysbrändi. Nuoresta iästään huolimatta Native Sons on ehtinyt saamaan vahvan jalansijan trenditietoisten ostajien keskuudessa. Native Sons sekoittaa mallistossaan tasapainoisesti uutta ja vanhaa. Inspiraatiota on haettu takavuosien ikonisista kehysmalleista, jotka Native Sons on päivittänyt tämän päivän trendeihin.
Native Sons valmistuttaa kaikki aurinkolasit ja kehykset käsityönä Fukuissa, Japanissa. Materiaaleina käytetään mm. titaania sekä asetaattia, joka on huomattavasti kestävämpää kuin tavallinen muovi.
Tämän kesän hienoimpiin Native Sons uutuuksiin kuuluu amerikkalaisten 1900-luvun kirjailijoiden innoittama mallisto. J.D.Salingerin mukaan nimetyn "Salinger" malliston aurinkolasit ovat uudelleentulkinta Wayfarer-laseista ja William S.Burroughsin "Burroughs" ja Jack Kerouacin "Kerouac" mallistoissa fiilistellään 80-luvun tunnelmissa. Native Sons aurinkolaseja löytyy mm. HAVEN -nettikaupasta. Hinnat alkaen 299 euroa. www.nativesons-eyewear.com
Burroughs (myös pääkuvassa)
Kerouac
Salinger
Lasse Örling 31.5.2013







Lähetä kommentti